maadelleines

"Du är ett fetto som kommer dö singel"

Hej vänner! 

Hur mår ni? Jag mår fantastiskt, avslutade veckan smått sämre än förra. Men jag tappad en hel dag så egentligen är de jävligt bra gjort ändå! Kör en liten tb till när jag och Emmis var på bio för ett tag sedan. Kände mig så satans snygg där! 

I veckan fick jag ett sjukt otrevligt meddelande där det stod att jag inte var värd vatten, en äcklig hora och ett fetto som ändå skulle dö singel. Till dig som skrev det. Jag är vuxen nog att inte gå ut med vem du är. Men du ska veta, att om jag dör singel. Så kommer mitt liv ha varit så jävla mycket mer betydelsefullt än ditt. Jag har fantastiska människor i mitt liv och en dag står han där, min drömprins. Så fu** U! 

Jag vill inte tjura nu när det äntligen är det helg och jag får sova ut. Men det känns ju tråkigt att folk mår dåligt och måste få andra att må dåligt för att själva må bra... Det ska dock bli så skönt, att klockan inte ringer från halv fem till halv sex och att jag måste gå upp. Nu får jag sova hur länge jag vill och ska bara småfixa hemma hela helgen. Så mysigt. Ska testa lite nya övningar, äta god mat och mäta lite i mitt hus om hur det ska bli med renoveringen. Det kommer bli så satans bra. Det är jag helt övertygad om! Jag hoppas ni får en fantastisk helg och att ni vilar upp er ordentligt! 

Imorgon ska jag ta tag i mitt torra face, såg idag att jag börjat flagna på kinderna. Det är ju hemskt vad det här vidriga vädret gör med min hy. Eller ja, alla i norden är väll tyvärr lika drabbade med det här. Vissa mer andra mindre. Men herregud, någon måtta får det väll vara. Usch. Nu ska jag ta mig ett glas champange och kolla på film i mjukisar. Vad ska ni göra? 

 

PUSS -M💋

Hälsoresan: "Jag hade sjuklig fetma"

 

Hej vänner! 

Hur mår ni idag? Jag mår bra, väldigt bra. Slutade på toppen idag med personligt rekord. Vilket kändes fantastiskt. Får se till att göra ännu bättre ifrån mig imorgon! För det är ju äntligen fredag igen då. Helgen kommer bli lugn, hoppas jag. Ska ladda upp inför 20 års firande nästa helg. Jag och mami ska mäta och dona lite i mitt hus för att se vad som år plats och inte när vi ska göra om här i sommar. Det ska målas om, bytas säng, sättas upp drapperi/skjutdörrar, köpas nattygsbord, lampor, nya gardiner mm. Det kommer bli så jädrans bra när det är klart! Vill ni hänga med på resan? 

 På bilden ni ser, så hade jag precis tagit mig ur kategorin "sjuklig fetma", det kändes så förbannat jävla bra att vara ute ur den kategorin. Folk har ofta kommenterat att jag inte visar så mycket bilder på mig här även om det faktiskt är mig det handlar om. Jag ska bli bättre på det, jag lovar! Men det är också väldigt ofta som folk påpekar att som tjock är det inte okej att visa sig i mindre kläder. Men är man smal är det helt plötsligt okej. Varför är det så? Självklart vet jag varför och förstår det på ett sätt. Men jag tycker det är äckligt fel faktiskt. 

Det är ofta jag hör att folk säger "jag har stor benstomme" därför är jag större. Det är en myt, alltså verkligen. Gå inte på det. Eller folk som säger att dem inte kan, i 99 fall av 100 är det att personen helt enkelt inte orkat. Att man är lat, nu kanske ni undrar hur jag kan vara så fräck och sitta här och komma med sådana påståenden. Men vet ni. JAG HAR ANVÄNT DEN SJÄLV. Så det är okej, för jag vet att det är så för många. Man försöker ett tag, sen slutar resultaten att komma snabbt då ledsnar man och tänker "en gång är ingen gång" så är det igång igen med de dåliga rutinerna. 

Att få bort en vana man haft i flera år är något man får kämpa för. Den kommer aldrig komma gratis, en gastric by pass är ingen quick fix. Jag fick en kommentar om att jag borde göra en sådan istället för att kämpa. Har ni läst det inlägget? Annars kan ni göra det HÄR klick! 

Jag vet att jag tjatar om den här bilden, men alltså ni förstår inte hur bra jag mådde här. Dit ska vi igen, punkt slut! Men för att komma dit måste jag kämpa, av egen fri vilja. Ingen kommer kunna tvinga mig till att gå ner i vikt och förändra min vardag. Jag vill inte att någon ska göra det heller, för jag kan själv. 

Problemet man ofta gör är när man vill gå ner i vikt framförallt är att man slutar äta. Klipper allt på en gång och äter alldeles för lite. Så, mitt tips är att bara ta bort dem onödiga sakerna. Ät frukost, lunch, mellis och middag. På lördagar kan du unna dig något. Men i rimlig mängd. Alltså inte en påse chips och en påse godis. Vill ni förresten att jag ska prata mer om matmissbruk? 

Nu kommer någon bitter människa säkert komma och säga att jag fortfarande är tjock och därför inte ha något att säga i de här området. Men jag har gått ner en hel del, jag kommer gå ner mer och jag har förändrat min vardag. Det är mer än nog för mig. Jag kommer inte att sluta kämpa förens jag är klar med det här målet, och då kommer jag självklart att sätta upp ett nytt mål! 

Glöm inte att det är viktigare att tänka på vad du stoppar i dig än hur många timmar du gör på gymmet. Gymmar du 20 timmar men lever på pizza och chips blir det liksom plus minus noll. 

Glöm inte att fortsätta kämpa, det tar tid. Men när folk börjar kommentera att du gått ner i vikt så kommer du bli så peppad på att lägga in lite extra i det hela! Det är inte dåligt att styrketräna om du vill gå ner i vikt, det är snarare tvärt om. Jättebra. Ju mer muskler du har, ju mer fett bränner du, även när du inte tränar. 

Nu ska jag ta hand om min fnasiga hy och sedan hoppa i säng. Vi gör morgondagen till en fantastisk dag, så hörs vi om fredagsbubblet! 

 

PUSS -M💋

Hälsoresan: Ny veckoutmaning + stor mage

Hej på er vänner, 

hur mår ni idag? Jag mår sådär, det har varit en omtumlande och händelserik dag. Mer om det är privat så det hoppar vi. Inget som får ett leende på mina läppar i alla fall. Något som däremot får ett leende på mina läppar är hur fantastiskt bra mina veckoutmaningar har visat sig att vara. Jag var dum nog och inte ta några förebilder. Så efterbilder känns knappast nödvändigt. Men. Det är ju inget som hindrar mig ifrån att göra den här typen av utmaningar igen. Det närmar ju sig med stormsteg för när det ska stå minus 50 kilo på vågen. Det är mycket som händer fram tills dess. Vilket innebär att jag har en del saker att ta itu med. 

Jag har funderat lite angående hur jag vill börja bygga om min kropp, det går ju som sagt inte att punkt förbränna och bestämma själv exakt vart man vill att fettet ska tas ifrån. Utan det är bara att fortsätta kämpa. Jag har ju fått ett mycket större intresse för kläder på senaste tiden. Vilket innebär att jag börjat intressera mig mer för kroppsformer. Jag har under väldigt många år varit sååå nöjd med min figur som pendlat mellan äpple och timglas. Mestadels timglas. Men beroende på vikt så blir ju magen större och mer markerad. Nu vill jag verkligen tillbaka till ett väldigt markerat timglas igen. Det är på god väg och jag kommer nog med nöd och näppe att hinna få till det nu tills jag fyller år. Det är bara att köra på hårdare.  

 

Så, min nya utmaning kommer vara att göra benlyft. Dels vanliga som jag visade igår. Missade ni det inlägget? Så kan ni läsa det HÄR klick!

 

Sedan göra benlyft som en sax, förstår ni hur jag menar? Att man liksom möter benen på mitten och ena lyfter man uppåt och det andra neråt! Jag får ont i magen av att bara skriva det här haha. 

Längtar tillbaka till gymmet så himla mycket. Men det får bli senare, någon gång i februari när jag kommit in mer i den vardagen jag lever i idag. Tills dess så kommer jag fortsätta att köra min pass hemma och självklart dela med mig till er, det måste ju finnas fler än jag som känner att tiden inte riktigt räcker till för att ta sig till gymmet. Jag vet att det är en jättedålig ursäkt. Men just nu är det så, jag går upp 5 och kommer hem halv nio i bästa fall... Helger kommer bli mina gym dagar framöver. Nu ska jag ta tag i tvätten och testa min nya hårfön. Som legat prydligt i sin kartong sedan veckan efter Black friday... Det är dags att skärpa sig haha. 

 

PUSS PÅ ER -M💋 

 

Hälsoresan: Träna hemma + minska fettet på magen

( Så jädra bra allternativ till godis om du är sötsugen. Jag lovar, dessa är godare än bounty!!) 

 

Hej på er vänner! 

Hur mår ni idag? Min dag har varit upp och ner som en berg och dalbana. Den började knakigt med 40 minuters snozning, sen vände det och jag behövde inte ens skynda mig till bussen, pendeln kom i tid och jag satt på min vanliga plats. Tvärbanan var i tid, det gick lite segare i starten, segt fram till lunch ungefär sen hände det lite, efter lunch var det dött. Alltså DÖTT. Sen föll snön över Stockholm, jag bara ANADE dem röda texterna SL skulle gå ut med under tiderna för avgång. Något i stil med "förseningar" "avgång inställd". Jag kom dock hem helt smärtfritt, med en lite försenad pendel som gjorde att jag kom perfekt i tid till bussen. Väl hemma på landet igen så möttes jag av en snödriva, oplogad väg och djupa snöspår. OBS. Det är asfalt där jag bor, men den som plogar hade inte hunnit bara. Väl inne i huset så fanns det ingen färdig mat, och ni som känner mig vet hur odräglig jag blir om jag inte får mat. Som ett barn haha. Men jag fick i mig lite tillslut. Rensade kylen på rester så det blev buffé av tacos, grönsaker, keso och en proteinshake.  

Men, det är inte det inlägget ska handla om, hur konstig min dag varit. Hahah. Utan, de inlägg jag får flest visningar på är ju dem som har med träning att göra. Så, det är ju givetvis det jag kommer köra mer på eftersom det är det ni vill läsa om. Så det kommer bli inlägg relaterade till träning varje dag samt att på lördagar kommer det komma två inlägg om jag har något annat jag vill berätta för er! 

Eftersom det var så många som gillade inlägget igår, så tänkte jag ge er lite tips på vad jag gör när jag tränar hemma. Jag använder till stor del dessa miniband ifrån Booty Builder ni hittar den HÄR klick! Just nu är dem även på 24% rabatt just nu! 

Med dessa gör jag både squats, höftlyft, benlyft mm. Jag kan inte alla namn på dessa övningar, men se här så pedagogiska bilder jag hittat! Dem här övningarna gör jag i intervaller om 30 x 8 sekunder. Så 30 sekunder övning, vila tio sekunder sen kör 30 till och så vidare. Det är så enkelt att ta med dessa band, rulla ihop dem och du får till och med ner dem i handväskan om du skulle vilja ha med dem på party. Nej men ni förstår hur jag menar! Dem är lätta att ta med! 

Sen mina vänner, det kan ju omöjligt vara bara jag som upplever det här hemska fettet längst ner på magen. De som tar absolut längst tid att få bort. Det som syns mest under kläderna. Det är där allt det där ljuvligt goda sockersöta man äter hamnar... För att få bort det så finns det ju lite olika sätt att göra. Tyvärr kan man inte punkt förbränna fett på det sättet som jag vill. Vilket suger.  Den här övningen gör dock SUSEN för just det stället. Tillsammans med övrig styrketräning, cardio och en bra kost så kommer det försvinna. Det gör dock inget att det sitter där just nu. För, jag vet att jag kan göra mig av med det. Och bara genom att veta om det, så har jag kommit en bra bit på vägen. Den här döds-övningen gör jag 5 x4. Sen skakar hela min kropp och jag mår typ dåligt haha. 

 

Testa att köra det här tre gånger i veckan i en månad så lovar jag er resultat. Ni behöver inte äta kyckling och broccoli i en månad. Men klipp det här onödiga som man bara äter för att man är lite småsugen. Det tar tid att förändra, låt det ta tid. Går det för snabbt så kommer det inte hålla. Vilket är helt bortkasstat. Nu är det dags att sussa, imorgon står klockan på 05 som vanligt! Sov gott med er! 

 

PUSS -M💋

Hälsoresan, update på veckoutmaningarna

Hej på er vänner! 

Hur mår ni nu när det är måndag igen? Jag kom upp ganska smärtfritt imorse faktiskt. Nu har jag ju gjort mina utmaningar ett tag. Närmare bestämt nio dagar. Det tar inte alls emot längre utan det är något som jag gör det tar inte mer än tio minuter ungefär sen är det klart, och tio minuter om dagen har ALLA. Nu gör jag det på morgonen istället för på kvällen. Med den anledningen av att jag piggnar till lite på morgonen när jag gör det.  

Jag har faktiskt minskat en centimeter i midjan sen jag började med detta. Det verkar lite konstigt men ändå så känns det ju att man drar in allting. Jag kanske bara inbillar mig men en centimeter till är borta i vilket fall haha. 

Upplever också att rumpan fått sig ett lyft faktiskt. Jag tycker det är så skönt att ha sånna här småsaker för mig just nu eftersom jag inte tränar regelbundet nu. Jag måste verkligen försöka få in det i mitt liv igen. Om inte annat kanske fredag, lördag och söndag. Sedan mina små träningspass hemma. En kettlebell är ju inte svårt att införskaffa sig HÄR hittar ni flera olika klick! En yogaboll har jag redan, en yogamatta (HÄR klick) har jag och jag har gummiband (HÄR klick). Så det är enbart latmasken som ska väck just nu! 

Jag tänker ta fram ett riktigt klyschigt gammalt citat. "Den bästa träningen är den som faktiskt blir av" För så är det ju faktiskt. Man kommer långt på att bara göra övningar med sin kropp och enkla vikter. Promenader är gratis, backar finns lite överallt så det behöver inte kosta en förmögenhet att börja träna. Jag älskar gym, det är en sådan frizon. Men just nu funkar det inte i min vardag med drygt fyra timmar i pendling varje dag. Så det är ju inte så många timmar kvar på dygnet i min vardag. Vi får se när det går att lägga ihop pusslet igen, men tills dess. Fortsätter jag att att träna på hemmaplan. I vår/sommar blir det mycket lättare både mentalt och rent fysiskt att vara utomhus och göra övningar! 

Nu är det dags att sussa! Natti natti med er! 

 

PUSS-M💋