maadelleines

För att hålla vikten nere...

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag mår superbra, ska strax röra mig till jobbet. Stänger ikväll igen och imorgon är jag äntligen ledig!!! Det ska bli så grönjävligt skönt så ni förstår inte! Ska träna ikväll för första gången på väldigt länge. Det ska bli så skönt och så roligt! 

Jag fick en kommentar tidigare om hur min kost ser ut nu jämfört med när jag började träna. Så jag tänkte att vi ska ta en sån dag idag där jag berättar om vad jag äter och varför jag äter det. Så  vi börjar med frukost. Givetvis var det ett par timmar sedan jag åt frukost nu. 

Jag använder appen Lifesum, som jag lägger in mina värden i. Som vikt, längd ålder osv osv. Där lägger jag även in mina måltider. I cirkeln ser ni hur många kalorier jag har kvar att äta idag efter min frukost. Frukosten bestod utav 663 kalorier. Jag äter 5 mål om dagen för att hålla blodsockret på en jämn nivå under dagen för att inte bli sugen på godis och socker. 

Dagens frukost bestod utav det som ni ser på bilderna, yoghurt med proteinpulver, kanel och äppelmos. Mättande och väldigt gott! Kanel är bra för matsmältningen och blodcirkulaionen! 

Två hårda mackor med smör och skinka. Bra fett ifrån smöret (liten mängd), skinka och fibrer ifrån brödet. 

Ett glas citronvatten, citron är bra för matsmältningen och ökar produktionen av galla som bryter ner mat och fett. 

Vi hörs när det är dags för lunch! 

 

PUSS -M 💋

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas