maadelleines

Hälsoresan: "Vad gör jag för fel?!" & En utmaning

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag mår fantastiskt! Jobbar till 22 idag och samma pass imorgon. Älskar att jobba kväll, det är mer min melodi än att jobba dag haha. Det är så himla skönt att vara glad och positiv. Allting är så mycket enklare då! Hur som helst. Jag tänkte åter igen tipsa lite om hur ni enkelt kan gå ner i vikt. Eller om ni helt enkelt vill börja träna men inte riktigt fått ordning på det hela. Så, här kommer lite tips! 

Kom ihåg att jag inte är utbildad inom kost och hälsa. Det här fungerar för mig!

 

Tips 1) Räkna kalorier, det är det absolut lättaste sättet att ha koll på hur mycket du får i dig på en dag. För att gå ner i vikt måste du ju göra av med mer än du tar in. Enkel matte! 

 

Tips 2) Träna inte samma sak hela tiden. Det gjorde jag. Jag tränade till 99% ben. Men fick inga vettiga resultat på grund utav att jag enbart tränade samma muskler. Precis som vi människor så behöver musklerna vila ibland. Jag kör 2 tuffa benpass i veckan nu. Men skillnaden från förr är att jag vilar minst 48 timmar mellan mina benpass. 

 

Tips 3) GE INTE UPP, bara för att du inte ser resultat DIREKT. Betyder det inte att det inte hänt saker. Det tar tid att förändra och framförallt tid att vänja sig vid att leva hälsosamt. För det är inte en resa, det är en livsstil! 

 

Tips 4) Träna varierat, cardio är tråkigt ja. Men det är bra för dig! Jag kör två pass cardio och tre pass styrka varje vecka. När jag kör cardio gör jag antingen intervaller eller enbart crosstrainer. Styrkepassen varierar lite men två utav dem är oftast ben och rygg. Det sista är armar och axlar. Mycket enkelt! 

 

Tips 5) Gör något kul utav din träning. Sätt upp ett stort mål och flera små delmål. Det är kul att tävla med sig själv! Kom ihåg det, är ni tävlingsmänniskor. Så tävla bara med er själva. Inga andra. Alla har olika förutsättningar för att lyckas. 

Hoppas att ni fick lite inspiration till att komma igång! 

 

Men, nu tänkte jag göra en annan rolig sak med er. Det är nämligen så att jag vill börja med något som heter MÅNADENS UTMANING. Där jag, varje månad kommer att utmana er i någon träningsform och sen utvärdera utmaningen en gång i veckan. Hur låter det? Alltså, min första utmaning till mig själv och till er blir plank utmaningen. I bilden ovan ser ni ett schema med tider. Vi kämpar oss igenom den här månaden och så får vi se vilka resultat vi får! Det här är enbart på skoj, men det är ändå en kul grej att genomföra! Kommentera om ni är med! 

 

PUSS -M

 

 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas