maadelleines

Hur du lätt går ner i vikt del 2 & Äntligen mindre storlekar!!

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag ska jobba i MoS idag igen, det ska bli superkul! Jobbade en stund igår också och efter det åkte jag och Emmis till Gränby Centrum igen  haha. Fick med mig ett par godsaker ifrån jobbet och även lite ifrån stadium. Nu när jag äntligen kommit ner 20 kilo så var det dags att införskaffa sig lite nya träningskläder och OJ vilken skillnad det var.

Det blev lite reafynd en ny sport-bh och en lite roligare sport topp. En såååå mysig NIKE hoodie och mina favvis strumpor ifrån Hunkis. Trots att jag fortfarande har stora storlekar så är det enorm skillnad jämfört med vad jag hade förut. Alla tre plagg jag testade/ fick med mig hem är faktiskt i L, vilket är helt galet. Toppen är i storlek 44 vilket absolut inte var igår!  Jag vet inte om ni vet om det men de flesta affärer har gjort om sina storlekar så att 36-38 är S, 40-42 är M, 44-46 är L, 48-50 är XL osv osv. Förstår ni? . 

Men till lite träningstips! Jag älskar att träna, allt med det är så himla underbart. Men ibland kan det vara lite motigt att ta sig till gymmet, om det är dåligt väder tex eller så är det helt enkelt bara mycket bekvämare att ligga i soffan framför Netflix hela dagen.

MEN, i alla fall en timme tre gånger i veckan tycker jag alla ska lägga på träning. Mina 4 bästa tips när det kommer till träning är 

 

1) Bestäm vad du ska göra innan du åker dit! - Alltså, innan du åker till gymmet eller när du är påväg dit. Fundera på vad du vill göra och hur länge du ska träna. Det kommer hjälpa dig mer än du tror. Jag lovar! 

 

2) Gå bara dit om du VILL!  - Vill du inte träna så kommer du högst sannolikt inte att göra någon nytta när du väl är där. 

 

3) Ha snygga och hela träningskläder! - Om man känner sig snygg så går allting mycket mycket lättare. Ytligt va? Men det är verkligen sant. Testa så får ni se! 

 

4) Träna i intervaller. - Jag tycker det är så tråkigt att göra samma sak hela hela tiden. Så jag tränar ofta i kortare intervaller. Exempel 15 minuter crosstrainer, 15 minuter rodd, 15 minuter löpband & sen 15 minuter övningar. 

 

 

 

PUSS -M 💋

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas