maadelleines

Jag äter allt möjligt!

Hej på er mina fina,

har ni gjort något kul dem här timmarna sen vi hördes senast? Jag har haft fullt upp! Både hunnit träna, bastat, ätit lunch och tagit mig till jobbet. Det var en utsökt lunch idag. Recept på den kommer imorgon, det är verkligen busenkelt. Vem som helst klarar av att göra den!

Det har varit ett evigt tjat ifrån många håll om att jag inte får äta vissa saker och att jag ska gå på dieter osv osv. Såhär gör jag, det kanske inte fungerar för alla, men det funkar för mig. Jag gör det för att jag själv vill det, jag är 19 år och får bestämma över mig själv. Så vi reder ut det bara.

I dagsläget äter jag ungefär 1500 kalorier per dag, fördelat på 5 mål. Frukost, lunch, middag och två mellanmål. Jag försöker att äta flest kalorier till frukost, några färre till lunch och minst antal till middag. Kroppens bensin är mat, vilket betyder att vi bheöver äta för att orka. Om vi inte äter, orkar vi inte träna och kroppen ställer in sig på svält. När kroppen är i svältläge så suger den upp alla kalorer den kan. För att lagra.

Jag har gjort såhär, under min första vecka utav balanserad kost, sömn och träning så tappade jag nästan 10 kilo. Här är lite utav den mat jag äter, en del olika saker. Jag är fortfarande inte jättebra på allt det här, men kan jag lära mig så kan du!

Jag ÄLSKAR att äta sallad av olika slag, den första bilden hittar ni recept till här KLICK! En ljuvligt god pulled pork sallad. Något jag äter väldigt mycket utav är kyckling och fisk. Bra proteinkällor som håller dig mätt länge. Till frukost brukar jag äta proteinyoghurt med äppelmos och kanel eller nutella ifrån Barbells receptet hittar ni här KLICK!.

Mat går att variera i mängder, du kan äta i stort sätt allting. Bara du äter rätt mänd utav det. Villl ni ha lite tips på hur ni kan tänka så kolla in det här youtube klippet ifrån Biggest Loser!

 

PUSS -M 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas