maadelleines

Hur du lätt går ner i vikt del 2 & Äntligen mindre storlekar!!

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag ska jobba i MoS idag igen, det ska bli superkul! Jobbade en stund igår också och efter det åkte jag och Emmis till Gränby Centrum igen  haha. Fick med mig ett par godsaker ifrån jobbet och även lite ifrån stadium. Nu när jag äntligen kommit ner 20 kilo så var det dags att införskaffa sig lite nya träningskläder och OJ vilken skillnad det var.

Det blev lite reafynd en ny sport-bh och en lite roligare sport topp. En såååå mysig NIKE hoodie och mina favvis strumpor ifrån Hunkis. Trots att jag fortfarande har stora storlekar så är det enorm skillnad jämfört med vad jag hade förut. Alla tre plagg jag testade/ fick med mig hem är faktiskt i L, vilket är helt galet. Toppen är i storlek 44 vilket absolut inte var igår!  Jag vet inte om ni vet om det men de flesta affärer har gjort om sina storlekar så att 36-38 är S, 40-42 är M, 44-46 är L, 48-50 är XL osv osv. Förstår ni? . 

Men till lite träningstips! Jag älskar att träna, allt med det är så himla underbart. Men ibland kan det vara lite motigt att ta sig till gymmet, om det är dåligt väder tex eller så är det helt enkelt bara mycket bekvämare att ligga i soffan framför Netflix hela dagen.

MEN, i alla fall en timme tre gånger i veckan tycker jag alla ska lägga på träning. Mina 4 bästa tips när det kommer till träning är 

 

1) Bestäm vad du ska göra innan du åker dit! - Alltså, innan du åker till gymmet eller när du är påväg dit. Fundera på vad du vill göra och hur länge du ska träna. Det kommer hjälpa dig mer än du tror. Jag lovar! 

 

2) Gå bara dit om du VILL!  - Vill du inte träna så kommer du högst sannolikt inte att göra någon nytta när du väl är där. 

 

3) Ha snygga och hela träningskläder! - Om man känner sig snygg så går allting mycket mycket lättare. Ytligt va? Men det är verkligen sant. Testa så får ni se! 

 

4) Träna i intervaller. - Jag tycker det är så tråkigt att göra samma sak hela hela tiden. Så jag tränar ofta i kortare intervaller. Exempel 15 minuter crosstrainer, 15 minuter rodd, 15 minuter löpband & sen 15 minuter övningar. 

 

 

 

PUSS -M 💋

Att motbevisa andra är min största drivkraft

(Bild ifrån min första AW med mina Hunkis tjejer, samt att vi firade mina första 20 minus kilon!)

 

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag mår så bra, lite för bra kanske haha. Imorgon är det jobbkväll. Faktiskt i MoS igen! Så kul och så himla lärorikt. Vad ska ni göra imorgon? 

 

Hur som helst, så här innan midnatt tänkte jag dela med mig utav något som jag tror att ni allihop kan ha en enorm nytta av. Nämligen hur jag hitta motivation till allting som jag under senare tid åstadkommit. 

 

Om någon säger åt mig "det där kommer du inte klara" " det där kan du inte göra" "det där går inte" etc etc alltså att en annan eller flera andra personer säger att jag inte kan. Det liksom tänds en brasa inom mig som säger att det är precis det du ska klara. Finns det något skönare än att motbevisa andra? Jag tror verkligen inte det. 

 

Den känslan som jag får i kroppen utav att kunna berätta för någon som inte trodde på mig att jag faktiskt klarat av det som dem sa inte skulle gå. 

 

Nu på bara en månad har jag verkligen motbevisat flera människor, inte minst mig själv. Folk idag verkar så rädda för att misslyckas. Vilket jag dock förstår, det var jag också. För två månader sen. Men va inte det! I synnerhet inte om du är ung. Jag har verkligen ändrat tankesätt, efter att en väldigt väldigt klok kvinna sa ett par saker till mig. Bland annat så sa hon " våga misslyckas nu, det ger mer erfarenheter" men också " tur det får den som förtjänar det" Om du läser det här Mathilda, så TACK för allt du har lärt mig under året. ❤️

Jag motbevisade nog de flesta i skolan när jag på studenten fick stipendium för STORA framsteg. 

Jag motbevisade många, men framförallt min familj genom att ändra min livsstil och ta tag i min hälsa. 

Jag motbevisade mig själv genom att klara av 30 minuter på crosstrainern för att sedan höja till 45!!

Jag visade mig själv och många andra att jag inte ger upp när det är lite tufft! 

 

Testa ni också, skäms inte för att ni lyckas. VÅGA ta risker, det kan vara det bästa ni någonsin har gjort. Jag skäms inte längre. Jag är stolt över det jag åstadkommit och över hur långt jag kommit i mitt liv på bara 6 månader. 

 

 

PUSS -M💋

Det här är det absolut lättaste sättet att gå ner i vikt!

Hej på er mina fina, hoppas att ni har sovit gott. För jag blev precis väckt utav vägarbetarna som lägger ner fibern ska tydligen gräva utanför oss idag och så jag var tvungen att fixa lite saker, och snart ska jag iväg på kurs tillhörande ett utav mina jobb. Det ska bli intressant  faktiskt, efter kursen ska jag träna och eventuellt sola lite kanske! Vi får se vad klockan blir helt enkelt! 

Men, till det som inlägget faktiskt är om. Många frågar mig hur man ska göra för att gå ner i vikt snabbt. Och jag kan helt ärligt säga att jag själv googlat detta i panik inför i stort sätt varje skolavslutning. De svar som kommer upp är alltid en massa piller eller  att du ska äta massor utav persilja eller liknande. Jag vill inte äta piller och HATAR persilja. 

Så jag gjorde det jag skulle gjort från första början. Jag lag om kosten, började sova på nätterna och äta frukost. Samt träna regelbundet. Alla dem här sakerna är saker som kommer att gynna dig så otroligt mycket. Men det jag skulle säga är det allra viktigaste är att sova ordentligt samt att äta frukost! Ni måste äta frukost! Om ni äter frukost på morgonen så kommer du inte att bli sugen på sötsaker eller något överlag förens det är dags att äta lunch! Det här kommer ju såklart göra att du inte äter sötsaker etc och därmed går ner i vikt! Super enkelt! 

HÄR kan ni läsa receptet till frukosten på bilden! 

 

PUSS -M💋

Jag köpte en för liten klänning...

Hej på er mina finisar, hur mår ni? Jag kom precis hem ifrån en tripp till stan med Emmis. Vi tog en tur till Gränby Centrum som är det största köpcentret vi har här i Uppsala. Det är lite krångligt där nu för dem håller på att bygga ut och  bygga om en massa utanför. Men det kommer bli så fint! Vi var in och hälsade på tjejerna på jobbet och kollade i lite andra affärer.

Bland annat H&M och Glitter där jag fick med mig lite saker hem. Ett par nya solisar som är så sjukt coola. Perfekt för sommarens roliga händelser! Köpte faktiskt en klänning som är för liten just nu, blev så himla kär i den och den var så galet snygg på och helt enkelt perfekt! Jag och Emmis har bestämt att det är min motivationsklänning från och med nu och att den ska sitta PERFEKT på hennes födelsedag som är i september! Det blir nog tufft, men så kul! På bilden ser det ju inte ut att vara jättemycket kvar egentligen... Men den är lite tight i ärmarna och över ryggen. Så det är en hel del kvar, men det är klart att det kommer att gå. Allt går om man vill det tillräckligt mycket! 

Jag kommer att lägga om kosten lite igen nu för att jag kommer börja styrketräna imorgon ighhhh det ska bli så himla roligt!!! Men mer om det imorgon! 

 

PUSS -M💋

Hälsoresan: Minus 19 cm & 19 kilo

Hej på er mina fina, hur mår ni idag? Jag mår så himla bra idag tog jag upp träningen igen och herregud så bra det kändes får jag lov att säga. Det blev ett relativt lätt pass idag, har haft en del komplikationer gällande min kropp så har fått råd att börja lätt. Det blev 15 minuter crosstrainer, 15 minuter intensiv cykling, 15 minuter rodd och 5 set med sumo squats 15 repetitioner per set. Min kropp svarade otroligt bra på detta vilket är så kul och ger sån energi till att verkligen fortsätta att träna och äta hälsosamt. Jag mår så mycket bättre och är så mycket gladare nu. 

Till lite resultat nudå, målet för den här tidsperioden var 20 kilo... Det var ett tufft mål och jag tog i hårt när jag satte det. Men vet ni, jag klarade det nästan. Det saknas 300 gram för att jag ska uppnå den vikten. Så, jag får vara otroligt nöjd ändå... Vågen stannade på minus 19,7 kilo innan gymmet idag. Vilket känns overkligt och helt fantastiskt. Det var även dags för inmätning och måttbandet visade minus 19 cm?! Det är alltså inte jättekonstigt att kläderna börjar sitta lösare haha. 

42 dagar utav hälsoresan har gått och det är ungefär 304 dagar kvar tills mitt andra "stora mål" ska vara genomfört. Det kommer jag definitivt att greja. Det är jag helt övertygad om. Såhär är formen idag. Den första bilden är innan jag började, den andra är efter 4 veckor och den tredje är nu efter 6 veckor! 

Glöm inte att alla börjar med olika förutsättningar, var stolta över er själva och gör så gott ni kan. För så länge du gör så gott du kan, så vet du att du försökt. Och det är det som räknas!

Nu ska jag testa att yoga lite och sen byta till rena fräscha lakan! 

 

PUSS -M💋