maadelleines

Kategori: Tips & Bilder

Kontors inspo - Snart är det dags!

Godmorgon på er mina finisar, hur mår ni? Jag känner mig så utvilad och är så glad. Det närmar sig med små steg dags för inflytt i mitt nya rum. Eller ja, garderob/kontor som det kommer att bli. SÅ HIMLA HÄRLIGT. Är ledig idag också så tvättar oh donar hemma. 

Imorgon väntar jobb i Västerås igen, spännande! Jag vet inte riktigt hur det kommer bli när rummet är klart. Men här är lite utav min inspiration, jag vill ha det väldigt cleant. Framförallt lätt att hålla rent. Ett bor kommer att bli som ett totalettbord, där allt mitt smink kommer stå uppe. Vi får se hur resten blir. En vägg kommer bli som en garderobsvägg. Ungefär som bilden högst upp i mitten. Men så mycket mer vet jag inte haha. Eller ja, färgen såklart. Det kommer givetvis bli kritvitt! 

Det är så underbart att bara gå omkring hemma, småfixa med grejer, tvätta, torka av och organisera. Underbart! Nu är det dags att hänga tvätt och äta lite lunch. Ikväll kommer jag berätta hur jag lägger upp min träningsvecka, vilka muskelgrupper jag tränar tillsammans och när jag vilar osv. Vi hörs då! 

 

PUSS -M💋

Bygga rumpa - Triangelträning

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag mår så bra, trots att jag är döds trött och att min telefon gick sönder i morse på väg till jobbet. MEN, jag måste säga TACK för den otroliga responsen på gårdagens inlägg om operation. Det värmer att så många läser och tar del utav det jag skriver. 

 Jag får generellt i stort sätt aldrig elaka kommentarer så när det händer tar jag åt mig lite extra. Men, till något som faktiskt är roligt. Nu vill jag börja bygga muskler och tona till kroppen. Göra den tightare och framförallt bli starkare.

( Innan jag går vidare vill jag bara meddela att jag inte är utbildad inom träning utan har läst mig till all denna info!)

Så, för att få en välformad och rund rumpa. Behöver du köra något som kallas triangelträning. Sätesmuskulaturen, alltså rumpan är tre olika muskler. Gluteus Maximus, den största och yttersta muskeln. (Den gula), Gluteus Medius, (den gröna) den mittersta muskeln och Gluteus Minimus som är den innersta muskeln. (Den röda)  Maximus muskeln är den som får rumpan att puta utåt medan de andra två. Alltså Medius och Minumus formar rumpans yttersidor. 

Vi behöver även göra något som kallas isolerande träning, där vi inte belastar flera muskelgrupper än nödvändigt. 

De flesta tror att squats är ända lösningen till en mer välformad rumpa, och ja absolut. Gör du en massa tunga squats så lyfter du rumpan. Eftersom Minimus muskeln är den som ligger längst ner utav dessa tre.

För att forma rumpan är det viktigt att du har kontakt. Du måste spänna rumpan och hålla kvar i ett par sekunder. Det ska svida i musklerna! 

Här är ettt par tips på övningar som är bra för de olika musklerna i rumpan, kom ihåg dock. Att du inte bör träna samma muskelgrupp mer än var 48:e timme. Jag kör ben och rumpa två gånger i veckan med minst 48 timmars vila. För att musklerna ska få återhämta sig ordentlgit. 

För att bygga muskelmassa behöver man köra tungt, men. Lär dig tekniken utan vikter eller lätta vikter för att öka till tyngre sedan! 

Här är några videos som jag har tagit som inspiration när jag tränar. Använd youtube för att hitta nya roliga övningar! 

Hanna är en av mina absoluta favorit youtbers, så vacker och så himla duktig. Kika in på henes kanal för att få massa andra tips och trix inom träning och kost! 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen packa gymväskan. Jobb ett par timmar sen blir det äntligen träning igen! 

 

PUSS -M💋

 

 

För att hålla vikten nere...

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag mår superbra, ska strax röra mig till jobbet. Stänger ikväll igen och imorgon är jag äntligen ledig!!! Det ska bli så grönjävligt skönt så ni förstår inte! Ska träna ikväll för första gången på väldigt länge. Det ska bli så skönt och så roligt! 

Jag fick en kommentar tidigare om hur min kost ser ut nu jämfört med när jag började träna. Så jag tänkte att vi ska ta en sån dag idag där jag berättar om vad jag äter och varför jag äter det. Så  vi börjar med frukost. Givetvis var det ett par timmar sedan jag åt frukost nu. 

Jag använder appen Lifesum, som jag lägger in mina värden i. Som vikt, längd ålder osv osv. Där lägger jag även in mina måltider. I cirkeln ser ni hur många kalorier jag har kvar att äta idag efter min frukost. Frukosten bestod utav 663 kalorier. Jag äter 5 mål om dagen för att hålla blodsockret på en jämn nivå under dagen för att inte bli sugen på godis och socker. 

Dagens frukost bestod utav det som ni ser på bilderna, yoghurt med proteinpulver, kanel och äppelmos. Mättande och väldigt gott! Kanel är bra för matsmältningen och blodcirkulaionen! 

Två hårda mackor med smör och skinka. Bra fett ifrån smöret (liten mängd), skinka och fibrer ifrån brödet. 

Ett glas citronvatten, citron är bra för matsmältningen och ökar produktionen av galla som bryter ner mat och fett. 

Vi hörs när det är dags för lunch! 

 

PUSS -M 💋

Man måste leva också...

Hej på er mina fina, hur mår ni? Jag mår bra, är lite trött efter väldigt många dagars jobb i sträck... Men men, så är det ibland! Har ett par dagar kvar, eventuellt hela nästa vecka innan jag får vara ledig. Börjar ta lite på krafterna nu sen så. Sen får vi ladda batterierna lite. Hade en sån kick ass dag igår, den var helt insane. Så himla kul att jobba när det går bra! 

Sitter i mitt rum och planerar veckan som kommer här på bloggen, inpackning i håret, ansiktsmasken är på, min favvis kimono ifrån jobbet ni hittar den HÄR

Det är viktigt att ta hand om sig själv, allra helst om du jobbar mycket. Tänd lite ljus, ta ett glas vin eller något annat trevligt (OBS! Endast alkohol om du är 18+!)

Även om det bara är en kväll man kan varva ner och bara mysa omkring hemma så är det så himla värt. Ville bara komma med en update om att jag lever, och jag bloggar fortfarande. Även om det varit  tyst ett par dagar nu! Imorgon är det jobb igen, och faktiskt hela veckan. Ska bege mig till Västerås en dag för jobb och även Stockholm ett par dagar. 

Nu är det dags att skölja håret, och göra en peeling i ansiktet. Sov gott med er finisar, glöm inte att ni allihopa är fantastiska på ert egna vis! 

 

PUSS -M💋

Sluta tycka synd om dig själv!

Hej på er finisar, hur mår ni? Jag mår bra, men är lite rasslig. Ska strax lägga mig för att sova. Blir en tidig morgon imorgon! Har kikat lite på youtube ett tag och kollat ett par klipp. Det slog mig nu att folk gnäller så förbannat mycket om hur synd det är om dem, att de är överviktiga, inte vältränade osv osv. Men asså vet ni. ALLA kan, bara man vill det. 

Man kan i alla fall försöka, man vet aldrig hur stark man är förens man har försökt. Det är så irriterande att se hur folk bara hela tiden tar den lättaste utvägen. Jag förstår inte hur man kan vara så lat, eller på ett sätt gör jag det. Jag har också varit så, men. Sen tog jag tag i saker och det fungerade. 

Tyck inte synd om er själva innan ni har försökt att göra det ni vill göra. Man är så mycket starkare än man tror, det som inte dödar härdar. Så enkelt är det. 

Man måste våga, annars kommer man aldrig att göra det man drömmer om. Man ska ha drömmar. Mål att sträva emot. När folk säger att dina drömmar är lite för stora. Lägg till lite extra. 

Min högsta dröm är fortfarande att bli mäklare helst i USA. Det kommer jag bli, på ett eller annat sätt. Sen om det blir i USA, Sverige eller någon annan stans så får det bli så! 

Jobba för det ni vill, om det så är ett jobb, en ny bil, bostad, en partner eller en smokin body. Jobbar man hårt, kommer det löna sig förr eller senare. 

Bilden är ifrån innan jag började träna någon gång i slutet utav mars tror jag för att vara riktigt exakt. 

Nu ska jag tvätta ansiktet och sova, vi hörs imorgon på tåget! 

 

Natti natti -M💋